סוגים של עבירות מין בבני נוער

סוגים של עבירות מין בבני נוער
תוכן עניינים

עבירות מין בבני נוער נפוצות מאוד בחברה. זה נושא שלעתים קרובות מתעלמים ממנו וקיבל פחות חשיבות. עם זאת, חשוב להבין את הסיבות מאחורי התנהגות זו ולנקוט בפעולות הנדרשות כדי למנוע הפרות כאלה.

בני נוער הם אוכלוסייה פגיעה. עבירות מין הן צורת האלימות השכיחה ביותר בקבוצה זו. הם נוטים יותר להיות קורבנות של תקיפה מינית מאשר כל קבוצת גיל אחרת, וסביר יותר שהם יותקפו על ידי מישהו שהם מכירים מאשר כל קבוצת גיל אחרת.

קיים מתאם משמעותי בין עבירות מין של בני נוער להתעללות בסמים. אלכוהול הוא אחד החומרים הנפוצים ביותר שבני נוער משתמשים בהם, והוא גם אחד החומרים הנפוצים ביותר שבני נוער שעברו תקיפה מינית מדווחים על שימוש לפני תקיפתם.

עבירות מין בבני נוער הן עניין חמור שצריך לטפל בו. זה יכול לכלול התעללות מינית, הטרדה וניצול בין היתר.

הסטטיסטיקה הנוכחית מראה ש-1 מכל 4 בנות ו-1 מכל 6 בנים מותקפים מינית לפני גיל 18.

הטרדות מיניות בקרב בני נוער

החוק מגדיר הטרדה מינית ככל התנהגות מינית בלתי רצויה כגון מגע פיזי, הערות או הצגת פורנוגרפיה שבוצעה על ידי מבוגר כלפי מישהו שאינו רוצה בכך ומוצא את זה פוגע או מטריד. החוק גם אומר שאם אדם בעמדת כוח או סמכות מבצע הטרדה מינית, אז זה עלול להיחשב בלתי חוקי גם אם האדם שהוטרד לא התנגד או דיווח על כך. עבירות מין הינן פשעים הכוללים מין ו/או אלימות כלפי אדם אחר ללא הסכמתו. הן נחשבות לאחד הפשעים המדווחים ביותר בארה”ב

מחקר שנעשה על ידי הסקר הלאומי לקורבנות פשע מצא כי 1 מכל 5 בנות תיכון עברו תקיפה מינית. זו בעיה עצומה וצריך לטפל בה.

הצעד הראשון לפתרון בעיה זו הוא ללמד אנשים מהי הטרדה מינית וכיצד ניתן למנוע אותה. חשוב שבתיכונים יהיו תוכניות המלמדות את התלמידים על הסכמה, יחסים בריאים ומניעת אלימות על בסיס מגדר.

הצעד השני לפתרון בעיה זו הוא ליצור דרך לאנשים לדווח על הטרדה ותקיפה באופן אנונימי. זה מאפשר לקורבנות להתייצב ללא חשש מנקמה או בושה.

השלב השלישי הוא מתן שירותי תמיכה לקורבנות. שירותים אלו כוללים ייעוץ

לטפל בהשפעות הפסיכולוגיות של הניסיון שלהם, טיפול רפואי כדי לתת מענה לצרכיהם הפיזיים, וסיוע במזון, ביגוד ומחסה.

בעבר, הטרדה מינית הייתה נושא שלא נדון בגלוי. אבל עם תנועת metoo, היא הפכה לנושא לדיון ברשתות החברתיות ובגופי החדשות.

ישנן גם דרכים רבות שבהן נוכל לעזור להגן על ילדינו ולשמור על בטיחותם, כמו ללמד אותם מהי הטרדה מינית וכיצד להתמודד איתה אם הם חווים אותה.

הטרדה מינית בקרב בני נוער היא נושא שמטריד את התקשורת כבר זמן מה. חשוב לציין כי קיימות תפיסות שגויות רבות לגבי מהי הטרדה מינית וכיצד יש להתמודד איתה.

הטרדה מינית יכולה להיות מילולית או פיזית והיא יכולה לקרות בדרכים רבות ושונות. זה לא מוגבל רק לאנשים מהמין השני, אלא כולל גם אנשים מאותו המין. הטרדה מינית יכולה להתבצע על ידי כל אחד – בן משפחה, חבר, עמית לעבודה, בוס וכו'. המאמר נכתב באדיבות האתר https://www.adato.co.il

שתפו עם חברים:
פוסטים נוספים